Stage- & Afstudeeropdrachten

Categories:UncategorizedTags: , , , , ,

Voor de periode vanaf september 2018, hebben wij de volgende stage- en afstudeeropdrachten open staan:

1. Computer Vision: Robuuste Objectherkenning

  • Opdracht: In deze opdracht ga je onderzoeken hoe visuele objectherkenning met neurale netwerken in camerabeelden een robuuste oplossing kan bieden voor het snel identificeren van bepaalde objecten. Denk bijvoorbeeld aan het identificeren van verschillende type machines in een fabriekshal. In de opdracht ga je op zoek naar neurale netwerken die eenvoudig opnieuw (deels) kunnen worden getraind om nieuwe objecten uit de praktijk te leren herkennen.
  • Team: In deze opdracht werk je samen met onze computer vision teamleden.
  • Onderzoeksvraag: Hoe kunnen bestaande neurale netwerken als SSD, YOLO, R-CNN snel en robuust met voorbeeldfoto’s voor nieuwe objecten worden getraind?
  • Tooling: Je maakt gebruikt van ontwikkelomgeving Visual Studio en open-source libraries zoals TensorFlow, Caffe, en OpenCV.
  • Jouw ervaring: C++, Python, computer vision, deep learning, OpenCV.
  • Extra uitdaging: Hoe kan je deze objectherkenning op een mobile device toepassen?
  • Soort opdracht: Afstudeerstage

2. Computer Vision: AR in de Buitenomgeving

  • Opdracht: In deze opdracht ga je onderzoeken hoe je augmented reality (AR) kan toepassen in de buitenomgeving. Om AR buiten toe te passen moet de positie en kijkrichting van de gebruiker nauwkeurig worden bepaald. Dit kan aan de hand van GPS en de camera van de AR glasses (bijvoorbeeld HoloLens) of tablet van de gebruiker. Het idee is om met GPS een nauwkeurige schatting van de absolute positie te maken en de camera te gebruiken voor een relatieve schatting van de beweging met behulp van visuele odometrie. Met deze combinatie zijn buitentoepassingen van AR voor bijvoorbeeld de huizenbouw mogelijk.
  • Team: In deze opdracht werk je nauw samen met onze computer vision teamleden.
  • Onderzoeksvraag: Hoe kan een combinatie gemaakt worden van GPS positiebepaling en Visual Inertial Odometry (VIO) om nauwkeurige AR toepassing buiten mogelijk te maken.
  • Tooling: Je maakt gebruikt van ontwikkelomgeving Visual Studio en open-source libraries zoals OpenCV.
  • Jouw ervaring: C++, computer vision, visual SLAM, (RTK-D)GPS, OpenCV.
  • Extra uitdaging: Hoe kan je de combinatie robuust maken als GPS of camera tijdelijk geen tracking heeft
  • Soort opdracht: Afstudeerstage
  • Opdracht: In deze opdracht ga je onderzoeken hoe je mobiele augmented reality (AR) apps persistent kan maken. Persistent betekent dat informatie die de gebruiker heeft gecreëerd langer blijft bestaan dan de life time van de app zelf en voor AR in het bijzonder: op de precieze 3D positie van creatie (geotagging). Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van meubelstukken (met IKEA place app) die je na het sluiten van de app later weer kan terugvinden op de originele 3D positie.
  • Team: In deze opdracht werk je nauw samen met onze back-end en app-development teamleden. Zij kunnen je helpen de shared-state componenten van ons STAR platform gebruiken in deze opdracht.
  • Onderzoeksvraag: hoe maak je een AR app persistent op een 3D locatie?
  • Tooling: Je maakt gebruikt van ontwikkelomgeving Visual Studio en open-source libraries.
  • Jouw ervaring: Server-side JavaScipt, C#, Microsoft Azure omgeving.
  • Extra uitdaging: Hoe kan je de persistent AR gegevens van een gebruiker delen met andere gebruikers?
  • Soort opdracht: 3de- of 4de-jaars stage

 Algemene informatie over stage lopen en afstuderen bij TWNKLS vind je hier! 

 

4. Computer Graphics: Realistisch Rendering in AR

  • Opdracht: In deze opdracht ga je onderzoeken hoe je augmented reality (AR) apps nog realistischer kan maken door de virtuele elementen zo te renderen dat ze perfect passen in de werkelijkheid.
  • Team: In deze opdracht werk je nauw samen met onze computer-graphics teamleden.
  • Onderzoeksvraag: hoe maak je een AR app realistischer met computer graphics?
  • Tooling: Je maakt gebruikt van ontwikkelomgeving Unity3D en open-source libraries.
  • Jouw ervaring: C#, Unity3D, 3D computer graphics, shaders.
  • Extra uitdaging: Hoe maak ik een “doorkijk” rendering voor objecten?
  • Soort opdracht: afstudeeropdracht 

 Algemene informatie over stage lopen en afstuderen bij TWNKLS vind je hier! 

5. App Development in AR

  • Opdracht: In deze opdracht werk je mee aan de ontwikkeling van onze augmented reality (AR) apps voor een of meerdere van onze klanten
  • Team: In deze opdracht werk je nauw samen met de app-development teamleden.
  • Tooling: Unity3D en C#
  • Jouw ervaring: enige ervaring met C#, Unity3D en/of vergelijkbare programmeertalen en verder heb je kennis van OOP
  • Extra uitdaging: Ontwikkel je eigen tooling binnen Unity3D
  • Soort opdracht: meeloopstage

 Algemene informatie over stage lopen en afstuderen bij TWNKLS vind je hier! 

 

6. Marketing

  • Opdracht: In deze opdracht denk je mee en werk je creatieve social media campagnes uit, ga je mee naar events, hou je deze website bij en ontwikkel je marketing-materialen.
  • Team: In deze opdracht werk je nauw samen met marketing manager en het design team
  • Soort opdracht: meeloopstage/afstudeeropdracht
  • Meer informatie over deze stage lees je hier!

 Algemene informatie over stage lopen en afstuderen bij TWNKLS vind je hier! 

Comments are closed.